My name’s Veronica Altieri. I’m a teacher, a mother, a cyclist. I have taught English and Spanish to children and adults in several countries in the western world. I love teaching, exploring and learning!

Here in Italy, I teach languages, math and I run craft workshops at home. I’ve been part of the school ‘family’ for six years. I went on many trips with my daughter’s class, and I was the vice delegate in P2ENB.

For Mondays, I am organizing after-school activities for a small group of children, four to six children, who are doing 1st and 2nd grade primary. They will take place in my home, just 12 minutes away from school, in Comerio. Food will be provided; the children could have first-hand experience with prepping some of their food, for example, fresh pesto.

It will be fun and oriented to work with fine and gross motor skills. We’re going to be painting, drawing, clay modeling, dancing, storytelling, hand crochet to name a few. We’ll be indoors and outdoors, in the garden. We’ll be using our senses to make discoveries!

Each month, we’ll be working on a project that the children will take home at the end of the month.

The cost is 100 eur/month and it should be paid in advance. To book your place, please call me on 3663021483. We’re starting on October 11.

Thank you!

After-school-activity Mondays (ASAM)

Mi chiamo Veronica Altieri. Sono un’insegnante, una madre e una ciclista. Ho insegnato inglese e spagnolo a bambini e adulti in diversi paesi del mondo occidentale. Amo insegnare, esplorare e imparare!

Qui in Italia, insegno lingue, matematica e conduco laboratori artigianali a domicilio. Faccio parte della “famiglia” della scuola da sei anni. Ho fatto molte gite con la classe di mia figlia e sono stata la vice delegata nella P2ENB.

Per il lunedì, sto organizzando attività di doposcuola per un piccolo gruppo di bambini, da quattro a sei bambini, che fanno la prima e la seconda elementare. Si svolgeranno a casa mia, a soli 12 minuti dalla scuola, a Comerio. Il cibo sarà fornito; i bambini potrebbero avere un’esperienza diretta con la preparazione di alcuni dei loro cibi, per esempio, il pesto fresco.

Sarà divertente e orientato a lavorare con la motricità fine e lorda. Dipingeremo, disegneremo, modelleremo l’argilla, balleremo, racconteremo storie, faremo l’uncinetto a mano, per citarne alcuni. Saremo all’interno e all’esterno, nel giardino. Useremo i nostri sensi per fare delle scoperte!

Ogni mese lavoreremo su un progetto che i bambini porteranno a casa alla fine del mese.

Il costo è di 100 eur/mese e deve essere pagato in anticipo. Per prenotare il vostro posto, chiamatemi al 3663021483. Inizieremo l’11 ottobre.

Grazie!